|
Co spotka nas wiosną w królestwie bajek?
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1927 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Każdego roku na przełomie lutego i marca w naszym przedszkolu odbywają się „ Dni otwarte”. Są one przeznaczone dla rodziców i dzieci sześcioletnich, które od września rozpoczną naukę w klasie „0”. Takie spotkania pozwalają maluchom pokonać lęk przed nieznanymi wyzwaniami i przekonać się, że w przedszkolu może być całkiem przyjemnie. Dzieci poznają sale zajęć, nauczycielki i personel przedszkola. Uczestniczą również w zajęciach dydaktycznych. Oto scenariusz zajęcia, jakie przeprowadziłam podczas takiego spotkania.
Scenariusz zajęcia z aktywności plastyczno-konstrukcyjnej
Temat: Co spotka nas wiosną w królestwie bajek?
Cel główny:
· dziecko prezentuje różnorodną aktywność twórczą w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela
Cele szczegółowe:
· dziecko odgaduje tytuły bajek na podstawie ilustracji, zagadek i rebusów,
· odczytuje i wybiera właściwy podpis określający tytuł bajki,
· samodzielnie wybiera odpowiednią dla siebie technikę plastyczną,
· dobiera odpowiednie barwy do pracy o tematyce wiosennej,
· oddaje ruchem charakter muzyki
Metoda: stawiania zadań, problemów otwartych
Środki dydaktyczne:
· ilustracje do bajek,
· rebusy,
· podpisy,
· farby,
· kolorowa masa solna,
· sztalugi Przebieg zajęcia:
1. Marsz przy piosence pt. „Kolorowe kredki”
2. Powitanie w królestwie bajek: „ Witam w królestwie bajek wszystkich tych, którzy:
· chcą się z nami bawić,
· lubią tańczyć i śpiewać,
· szczególnie uwielbiają bajki
Kto czuje się powitany niech podniesie rękę i uśmiechnie się…”
3. Bajkowe skojarzenia:
· - rozpoznawanie ilustracji ( Calineczka”, „ Czerwony kapturek”, „ Reksio” )
· - rozwiązywanie rebusów ( „Kot w butach”, „ Królewna Śnieżka”, „ Królowa śniegu”)
· - zagadki ( zamek, ogród)
4. Zabawy z piosenkami pt. „Mam tu farby”, „Plastoludki”
5. Praca w zespołach:
Podział na zespoły wg zainteresowań i życzeń dzieci :
a) praca przy sztalugach – malowanie bajkowego ogrodu i zamku
b) praca przy stolikach – lepienie bajkowego ogrodu z masy solnej
6. Zabawa inscenizowana przy piosence pt. „ Malowany wózek”
Opracowała: Lilianna Ejankowska
Temat: Co spotka nas wiosną w królestwie bajek? |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|